lørdag 26. februar 2011

Kreativiteten blomstrer

Det er helt utrolig men kreativiteten blomstrer.
Det klør i fingrene jeg må gjøre noe.
Som jeg har nevnt før driver vi med oppussing av huset
og det er mulig det er det som gjør at en får lyst til å gjøre noe.
Så når lister og vegger er malt
så blir jeg urolig i kroppen og
føler at jeg må gjøre noe mer.
Og som sagt så gjort.
Jeg har lenge hatt lyst til å sy en veske.
Så jeg tok frem en gammel olajakke
som har ligget i evigheter.
Gjenbruk er en god ting i disse dager.
Men det er jo ikke bare å sy en veske,
man må jo ha et mønster.
Jeg googlet side opp og side ned,
og til slutt havnet jeg hos Lises myke pakker
hun har laget en beskrivelse med et mønster selv jeg klarer følge.   

Jeg fikk laget en veske
med Lises mønster som grunnmønster. 
Og her er resultatet:

 jeg kunne sikkert hatt litt mere pynt,
men jeg hadde ikke mer for hånden.
Jeg er jo nybegynner så kanskje
det blir enda bedre neste gang
For jeg er helt sikker på:
det blir en neste gang :)

Og stoffet inni er fra en gammel gardin
jeg hadde liggende.
Tenk at jeg har hatt så fargerike gardiner...

4 kommentarer:

  1. Lekker veske du har sydd og
    kjempefint med det fargerike
    stoffet inni. Flink er du.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  2. Kjempefin dongeriveske! Flott med tilbakemelding på syveiledningen. Jeg skal se om jeg ikke får tid til å lage enda en veskeveiledning nå som det er vinterferie.

    Flott blogg også, jeg har lagt meg til som følger.

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

    SvarSlett
  4. Fin veske! Og dette var en ny blogg for meg, titter gjerne innom igjen. :)

    SvarSlett